sunnuntai 23. syyskuuta 2018

Eläintäti ja nukutus

Max:

Viimeisenä perjantaiaamuna Tammereella mulla oli ihan kauhea nälkä. Yritin herättää emännän huomioita että sapuskaa mulle, mutta se oli kuin ei ymmärtäisi. Näykinkin kiukkuisena emäntää ja se sanoi ettei saa. Mutta kun se ei tajunnut!! Ei kai se silloin minun vika ole? 
No rangaistuksena kuitenkin se laittoi minut koppaan ja vei sille samalle eläintädille kuin viimeksi. Täti tökkäsi minua jollakin peppuun. Ja sitten mua alkoi nukuttamaan ihan hirveesti!
Mulle meinasi tulla oksutkin siinä vaiheessa, mutta tuli vain vähän nestettä, kun en ollut saanut sitä ruokaa. Sitten emäntä lähti ja jätti mut yksin.
Tuntia myöhemmin emäntä tuli. Päivikki -eläintäti oli löytänyt niitä kiviä mun suusta ja ottanut pois. Ja sitten se oli ottanut mun elämäni ekat verikokeet. Ei ollut meinannut mun tassuista tulla näytettä, niin sitä oli yritetty löytää molemmista etutassuista.
Emäntä toi minut Tammereen kylpyhuoneeseemme nukkumaan. Nukuinkin vielä monta tuntia eläintädiltä lähdön jälkeen. Emäntä peitteli mut pyyheellä ja vilttikin oli välillä mun päällä. Mä en oikein muista, kun näin unia.
Yhdessä tai itse asiassa ainakin kolmessa unessa Pepsi oli ihan mun vieressä ja nuuski mun korvaa, niin että sitä kutitti ihan aidon oloisesti.
Ja sitten se pyöri mun ympärillä, niinkuin emäntäkin muutaman minuutin välein. Mä vaan nukuin. Kunnes sitten päätin yhtäkkiä yhden emännän käynnin (unen vai oikean) jälkeen että nyt herään, nousin ja kompuroin eteiseen. Emäntä kuuli sen ja kävi kantamassa mut takaisin koppaan. Mä sitten taisin kierrellä kylppäriä seuraavan tunnin, kunnes pääsin ulos huoneesta (emäntä odotti että Maxin kunto riittää laatikkopinojen seassa kulkemisen eikä ole vaaraa että se tipahtaa jonkun kiipeämänsä laatikon päältä). 
Illalla olin ihan OK, kun sain hyvää sapuskaa ja reilusti herkkuja emännältä. Pääsin jopa käymään pihallakin. Siitä käynnistä pihalla taisikin tulla viimeinen vähään aikaan.

Ja ne mun verikokeet oli oikein hyvät ja kaikki arvot oli järjestyksessä!

- Max


Blogissa oli Aurinkokustannuksen  Kissakaverit muistikirjan arvonta, johon emäntä yritti saada Pepsin arpojaksi, mutta Pepsi oli liian innoissaan leluista, jotka olivat juuri löytyneet yhdestä muuttolaatikosta. Niinpä emäntä joutui avustamaan Pepsiä.
Onnea voitosta Kassisen ja Sepon Elli!

26 kommenttia:

  1. Hyvä, että kaikki kunnossa. Se on pääasia se.

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Niin, kaikkea sitä pieni söpö ihana kissa saa kärsittäväkseen.. - Max

      Poista
  3. Mjoo, miulla oli iha samanlaine reissu joku aika sitte. Mut emmie malttanna kottiin tultua nukkuu vuan toikkaroin laitamyötäsessä pitkin kämppee ja kyselin ruokkoo. Äippä sano, jotta ruokkoo ei tuu ennen ku oot selevin päin. Mie sitte karkasin ovenraosta pihalle ja juoksinkkii sielä. Sillä heltis ruokkoo kuppiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Karkasit ulos Oskari; mietin että olikohan edes puut ja pensaat kohdallaan sun silmissä, hih :D Mä en päässyt edes ruokakupille, kun mut suljettiin kylppäriin - Max

      Poista
  4. Voi sua raukkaa! Mutta on se hienoa, että ei oo enää kiviä suussa ja verikin oli tervettä 😺
    Nuo eläintädit on kummia, kun aina on tökkimässä piikeillä ja ronkkimassa, ei voi ymmärtää ihmisiä.
    Puskut ja pusut sulle ja ylätassut Pepsille! - Olga ❤️
    PS. Sofilta kans terkkuja 😺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä ihmettä ne jotkut ihmiset näkee kissojen ronkkimisessa.. Näin muuten susta Olga unikuvia silloin nukkuessa, se lohdutti! Lovet! - Max

      Poista
  5. Hyvä että olet kunnossa Max! <3 Verta kuulemma lähtee paremmin hereillä ollessa, niin että sano ens kerralla että ottavat sitä ennen kuin pistävät uneen, jos yhtään siedät piikeillä tökkijöitä.

    Mutta mitä mitä, oikeastiko se ihana muistikirja tulee tänne? Kylläpä nyt arpaonni potkii! Kiitos emännälle hyvästä arpomisesta ja vieressä kiehnäävälle Pepsille onnettarena toimimisesta! :) Laitan tassulinnan gmailiin viestiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä olisi antanut ottaa verta meinaa emäntä. Mutta voihan ne yrittää ensi kerran, paitsi olen päättänyt ettei sellaista tule :D - Max

      Joo, sinnepäin lähti postipoika polkemaan, toivottavasti osaa perille :D

      Poista
  6. Johan on stressaava kisulilla kun ensin on muutto ja sitten vielä eläinlääkäri. Vaan hyvin näyttää selvinneen molemmista koittelemuksista =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eka eläinlääkäri ja sitten muutto. Kaksi inhaa päivää, mutta sitten taas on ollut mukavempaa! - Max

      Poista
  7. Semmost se on välillä. Max :-( Mutta tarkoitus ja lopputulos hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta mistä ne eläinlääkärit löytää niitä kiviä, musta niitä on vaan pihalla!! - Max

      Poista
  8. Onneks oli arvot kunnossa! Ja Ellin pitää selkeästi lotota kun onnettaret noin suosii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emäntä epäili että minulla voisi olla joku arvo vinksallaan, mutta eipä ollut! - Max

      Ellin pitäisi lotota kyllä :D

      Poista
  9. Nyt on hyvä näykkiä vähän lisää, kun ei oo niitä kiviä siellä suussa!
    -P&P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, ootte niin oikeassa! Nyt ei häiritse ne kivetkään (mukamas sellaisia oli) näykkimiseni tehoa! - Max

      Poista
  10. Voi Max parkaa! Meillä taitaa olla jotain samansuuntaista edessä loppuvuodesta :( Onneksi läpäisit kokeet ja hampaat ovat taas puhtaat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kai sielläpäin maailmaa ole tällaisia ronkkijoita! Mä kun just olin ajatellut että muutan ennen seuraavaa kertaa teidän luokse! - Max

      Poista
  11. Mutta onneksi oli kaikki kondiksessa, sitten lopulta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan turhaan piikittivät molemmat etutassut verille! Ei ois tarvinnu tehdä sitäkään.. - Max

      Poista
  12. Nyt oot Max priimakunnossa, eikä varmaan ihan heti tarvi uudestaan olla ilman ruokaa ja nähdä kummia unia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä toivon että näen vaan perhosunia täydellä vatsalla! - Max

      Poista
  13. Hyvä Max, on se kivempaa ilman niitä kiviä suussa! :)

    VastaaPoista