sunnuntai 6. elokuuta 2023

Lavellas valjaat

 Max:

Minulla on ollut pitkään vaikeuksia eri valjaiden kanssa. Jos ne on muuten kivat, niin sitten ne ottavat kurkunpäähäni, joka on minulla tosi arka paikka. Niinpä päätin kokeilla Lavellas valjaiden Y-valjaita.

Lavellas-valjaat ovat käsintehtyjä ja kotimaisia. Niissä veto kohdistuu rintaan. Ja ne on tosi sirot päällä.
Ekat kolme kertaa olin silti ärtynyt valjaita puettaessa päälleni, sillä kuten Lavellaksen nettisivuilla varoitetaan, voi pukeminen viedä aluksi enemmän aikaa kun pitää säädellä ja nostella tassuja ja ja.. Emäntä oli niiiiin taitamaton. Se sanoi että eikun kokeillaanpas uudestaan. Eiku se pítääkin pukea noin. Mulla meinasi mennä totaalisesti hermot. Mutta sitten neljännestä kerrasta eteenpäin emäntä oppi miten ne pitää pukea ja nostan tassua oikeassa kohdassa jo ihan oma-aloitteisesti ja valjaat ovat parissa sekunnissa päälläni.
Ostamani setti (reilulla yhteistyöalennuksella) käsitti siis y-valjaat ja siihen sopivan 4,5 metrin hihnan. Koska mä en oikein osaa liikkua kuin fleksissä, niin Pepsi sai toistaiseksi hihnan itselleen.
Mutta  mitä mä tykkään. No ensinnäkin parasta on se että näissä valjaissa mun kurkku jää avoimeksi eikä sitä paina mikään (huom. panta on ihan löysästi kaulallani ja se arka kohta on aivan kurkun yläsosassa lähellä leukaa). Enää ei siis pääse tulemaan hengenahdistusta kun vedän ja valjaat painaisivat kurkkua.
L-koko on mulle isoimmilla säädöillä just passeli; ei saisi olla yhtään pienempi tai se olisi liian tiukka (oonks muka niin iso..). Heijastava ominaisuus valjaissa on vain plussaa, kun tulee syksyn ja talven pimeät.
Joten kyllä, nämä ovat hyvät valjaat sekä koti- että mökkikäyttöön eli ihan mihin vaan. Kiitos Lavellas.
 
- Max

14 kommenttia:

  1. Olet todella hyvä malli, Max! <3

    VastaaPoista
  2. Tosi hienoa, että löyty sopivat valjaat. Nyt on taatusti paljon parempi valloittaa maailman ja tarkistaa omat tilukset.
    - Rokkimimmit -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei tarvii pelätä että alkaa yskittää - Max

      Poista
  3. Hienoa, että löytyi sulle sopivat valjaat. Nyt kelpaa seikkailla pihalla ja lähipelloilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan jokapuolelle voin lähteä paitsi mökillä vain rajatusti - Max

      Poista
  4. Kokeilemallahan ne oikeat valjaat löytyy. Meilläkin piti kokeilla montaa mallia ennenkuin löytyi valjaat joista Ahududu ei osaa luikerrella karkuun. On aika taitava siinä hommassa 😸

    VastaaPoista
  5. Sievät valjaat sinulla Max! Oot tosi hyvä malli! Pitääkin tutustua ruohon merkkiin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Montaa olen kokeillut ja tämä tuntuu nyt hyvältä - Max

      Poista
  6. Hyvä, että nyt on juuri sopivat valjaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just eikä melkein. En kuulemma saa kuitenkaan kasvaa - Max

      Poista
  7. Hyvin sopii! Eikä sitä niitä kokonumeroita niin kannata tuijotella kissojenkaan.

    VastaaPoista