keskiviikko 14. elokuuta 2024

Mökillä reviirin luovutus osa 1/2

 Pepsi:

Olen tuuminut. En jaksa enää mökillä hallita koko tonttia. Ehkä olisi aika luovuttaa tehtävä nuoremmille. Tontinhan voisi jakaa neljään osaan; alataso eli rantataso, keskitaso eli saunataso, ylätaso eli elämistaso ja ylintaso eli pihan yläreuna metsään saakka.

Minä pidän tämän takanani olevan rantatason toistaiseksi itselläni ja annan Maxille valtuudet hoitaa reviirin vartiointia muualla tarkemmin, täyttihän se juuri 14 eli sopiva ikä oppia uutta.

Joo, joo ei nyt ehdi. Pitää yrittää saada tämä jyrsijä kiinni.
Yöllä unessa: Kokonainen mökkitontti. Olen suuri ja mahtava seikkailijatiikeri, joka selviää kaikesta ja kaikkialla.

Aamulla: Suuri ja mahtava. Kyllä mä pystyn, kyllä mä pystyn.. Eikun eteenpäin vaan. Suuri askel tutulta nurkalta eteenpäin kissalle, mutta kyllä minä pystyn.

Mitä rakennuksia nämä on? Ai piharakennuksia. Ovatko ne turvallisia?
Voiko tuonne kurkata?
Puulato ja työkaluvarasto. Erikivoja paikkoja. Miksen ole täällä ennen käynyt.
Täällähän on myös mustikkapensaita. Voin vartioida emäntä sinua jyrsijöiltä, kun poimit marjoja. Olen Max urhoollinen.
Illalla: Ylätaso eli elämistaso valloitettu ja tutkittu. Uskaltaisinkohan huomenna edetä keskitasolle eli saunatasolle. (kuva keittiön ikkunasta parvekkeen suuntaan)

jatkuu..

12 kommenttia:

  1. Oho, Maxista on tullut ihan seikkailija!

    VastaaPoista
  2. Jännityksellä odotan jatko-osia 🕵️

    VastaaPoista
  3. Vautsi Max, sä oot hurrrrjan rohkea ja kiltti kun autat Pepsi vartioinnissa.
    - Rokkimimmit -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissan täytyy joskus vain tehdä mitä kissan täytyy - Max

      Poista
  4. Hienoa, että Pepsin ei enää yksin tarvitse vahtia koko isoa tonttia. 😻

    VastaaPoista
  5. Ethän vain saa tikkuja varpaisiin, Suuri Seikkailija? 8O
    P.S. Myöhästyneet synttärionnittelut, Komistus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkö, enhän minä toki tikkuja huoli - Pepsi

      Kiitti! - Max

      Poista
  6. 14-vuotias on juuri sopiva aika oppia uusia juttuja ja rohkaistua laajentamaan reviiriä. :D

    VastaaPoista