keskiviikko 25. marraskuuta 2015

Pepsi ja tuuliturbiinit

Pepsi kertoo:

Minä olin tiistaina töissä emännän kanssa. Ilman minua sen olisi pitänyt selvitä koko päivä yksin toimistolla, joten lähdin ihan vain sen kaveriksi auttamaan töiden teossa. Te pääsette nyt minun mukaani tutustumaan uuteen toimistoon, jossa minäkään en ollut ennen käynyt (toimisto muutti lokakuun alussa).
Onpa kivat portaat, mutta alhaalla kadulla menee työkone, joka vähän arveluttaa minua.
Emännän työpaikan uudessa toimistossa on esillä monta sellaista tuuliturbiinia, jotka tuottavat sähköä ulkona pyöriessään.
Ne on turvallisia niin kissoille kuin tirpoille pyöriessään.
Minä arvostan näissä turbiineissa äänettömyyttä. Minä kun pelkään kovia ääniä.
Ja se on hyvä että nämä kestää kaikki myrskyt ja tyrskyt. 
Ne on kanssa ihan nättejä ja ekologisia. Ja valmistetaan Suomessa. Ps. näettekö yläkuvassa minut?
Sitten tämä spriraalimalli on kätevä siinä, että se pyörii joka tuulella ja tosi helposti (tuuli 2m/s).
Näitä on vähän joka maassa ja paikassa. On kuulemma tuntureilla ja merillä, aavikoilla ja siellä missä ne minun väriset linnut asuu (pingviinit). Ja erilaisissa rakennuksissa (esim Viikki) ja monilla kesämökeillä, joihin ei tule sähköä niitä lankoja pitkin, joilla tirpat istuu.

Onpa rankkaa tämä työ. Minusta olisi nyt ruoka-aika!
Työlounaana minulla oli tänään "kebabsuikaleita", ruskeita "papuja" ja kanakastiketta. Nam!

Siisti kissa peseytyy ruokailun jälkeen:
Ja sitten ruokalevot:
No niin, taas jaksaa.
Kaapin päältä on tosi hyvä tarkkailla koko toimistoa ja varsinkin että mitä emäntä tekee: "Ei noin; korjaa tuo luku!"

Huoh! Ei sitä jaksa koko aikaa vahtia emäntää. Ulos on hauska tuijotella ja katsella ihmisiä ja autoja tuolla alhaalla torilla.Täältä on aika kivat näkymät järvellekin.
Mutta mokaako se emäntä heti, jos en ole sitä vahtimassa?

Eiköhän se työpäivä ole jo tehty.
Nyt sitten pidetään vielä palkkaneuvottelu! Tämähän ei ollut mikään edullinen keikka minulta! Minun pitää saada ainakin kahdeksan herkkupalaa!

46 kommenttia:

  1. Kivannäköinen töipaikka. Ehdottomasti Pepsille kunnon palkka työpäivästä, vähintään se kahdeksan herkkupalaa! Löydettiin sut kuvasta, oli hauska etsiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olin siinä kuvassa niinkuin heijastuma - Pepsi

      Poista
  2. Kivannäköinen työpaikka emännälläsi ja muista pysyä tiukkana palkkaneuvotteluissa :)

    VastaaPoista
  3. Wau wau Pepsi olet päässyt mahtavia juttuja kurkkimaan. Aina Pepsi sinua katsoessa tulee haikea olo, koska olet identtinen kaksonen edesmeneen ensimmäisen kisuni Minjan kanssa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minja on kaunis nimi. Ja musta-valkoiset kissat on parhaita. - Pepsi

      Poista
  4. Kiinnostavaa! Pepsukka, susta tulisi mitä mainioin mainoskasvo, kun osaat noin hyvin esitellä, ja kaikkihan katsoo kissaa mielellään :-))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos minä alkaisin ansaitsemaan itse herkkuni.. - Pepsi

      Poista
  5. Vautsi mihin seikkailuun Pepsi on päässyt! Tuolla oli varmasti paljon kivaa tutkittavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi paljon mielenkiintoisia paikkoja!! Olin ihan innoissani! - Pepsi

      Poista
  6. Tomera työkaveri :D Varmasti Pepsille hauskaa vaihtelua päästä välillä töihin mukaan, paljon uutta haisteltavaa ja tutkittavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepsi todella nautti kaikesta. Ja minulla oli mainiota seuraa! - Emäntä

      Poista
  7. Kyllähän se on tärkeeää, että joku vahtii työntekoa! Jos ei pomo ole paikalla, niin kissan täytyy olla pomottamassa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä osaan hoitaa pomottamisen vaativan tehtävän! - Pepsi

      Poista
  8. Onpa kaunis muotoilu noissa turbiineissa, vaikka ei ne Pepsille pärjää. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä kivan mallisia, mutta hyvä että hoksasit mikä on paras! - Pepsi

      Poista
  9. Olipa hieno toimisto! Kyllä siellä kelpaa Pepsinkin tehdä töitä.
    Noilla Pepsin markkinointipuheilla mekin voitais ostaa tuuliturbiini jos vaan olisi sille paikka. Olet ansainnut kunnon palkan ja provikat päälle!

    VastaaPoista
  10. Muista Pepsi nyt levätä rankan työpäivän jälkeen. Ja pidä puolesi palkkaneuvotteluissa. Tarvittaessa kannattaa ottaa yhteyttä kissaliittoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä sitä kissaliittoa harkitsin, mutta taisimme päästä sopimukseen - Pepsi

      Poista
  11. Kyllä Pepsi on aivan ihana ja reipas <3

    VastaaPoista
  12. Hieno uusi toimisto ja Pepsi tietenkin hoiti esittelyn mallikelpoisesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kyllä kivempi toimisto kuin edellinen; ikkunoistakin näkee paremmin kadulle - Pepsi

      Poista
  13. Vai kahdeksan herkkupalaa? Onko se ihan normitaksa tällaisesta vaativasta työpäivästä, onhan siinä lievitystä kauniit näkymät ja uusi toimisto.
    Hyvin olet Pepsi työpäivästäsi selvinyt eli kahdeksan herkkupalaa, kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ajattelin että herkku/työtunti. Tietenkään en luovu muista herkuista vaan nuo oli ekstraa. - Pepsi

      Poista
  14. Reippaasti jaksoit olla tarkastamassa, että työt tulee tehtyä kunnolla! Toivottavasti pääsitte palkkasopuun, ettei sun tarvi ryhtyä lakkoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei onneksi tarvinnut mennä lakkoon, vaikka olisi sekin ollut vaihtoehto - Pepsi

      Poista
  15. Mukavaa kun autat emäntää työpaikan puuhissa!

    VastaaPoista
  16. No olitpa sinä Pepsi eksoottisissa hommissa! Täällä ei tuollaisista pienistä, sievistä ja äänettömistä tuuliturbiineista ole kuultukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt kuulit! Kylläpä minä olen hyödyllinen! - Pepsi

      Poista
  17. Hienot noi tuuliturbiinit. Ollapa oma kissa, joka tulisi töihin mukaan auttamaan. (gebSUUU!!!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se Gebsu varmaan lähtisi mielellään sun mukaan! - Pepsi

      Poista
  18. Olet takuulla maailman paras työkaveri, Pepsi! :) Jännän päivän sait viettää turbiinien äärellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin olen! Emäntäkin sanoi ettei tällä viikolla ollut parempaa työkaveria kuin minä! - Pepsi

      Poista
  19. Voi kun saiski ottaa kissan töihin mukaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissa työkaverina tekee päivästä paljon nopeamman :) - emäntä

      Poista
  20. Vau mikä päivä teillä! :) Tosi viihtyisän näköinen työpaikka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikkunoista näki myös tirppoja, joten ei hullumpi paikka! - Pepsi

      Poista
  21. Kuules Pepsi, olet varmasti maailman paras työkaveri jos emännältä kysytään:)

    VastaaPoista
  22. Kiitos esittelystä Pepsi, sä olet sun emmännän työpaikalle paras mainoskuva !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ei se mitään muita mainoksia tarvitsekaan. Taidankin pyytää provikoita kaikesta myynnistä! - Pepsi

      Poista
  23. Olisipa mukavaa jos voisi ottaa kissat töihin mukaan! Etenkin Kiira varmasti nauttisi jos saisi olla mun kanssa ihan vaan kaksin seikkailulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissa työkaverina tuo ihan erilaisen näkökulman töihin :) - emäntä

      Poista